Regulamin sklepu internetowego kodyean.pl
Regulamin jest przyjazny klientom.
1. Postanowienia wstępne
Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
2. Definicje
Sklep – handlowo-usługowy, internetowy serwis WWW, działający pod adresem internetowym (domeną) www.kodyean.pl
Właściciel Sklepu – Niezarejestrowana działalność gospodarcza ,reprezentowana przez Kacper Kołodziej
Administrator – Niezarejestrowana działalność gospodarcza ,reprezentowana przez Kacper Kołodziej adres email:kodyean.business@op.pl
Konsument – osoba fizyczna zawierająca z Właścicielem sklepu umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający złożenie Zamówienia.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu z Właścicielem sklepu.
Umowa zawarta na odległość – umowa zawierana z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Właścicielem sklepu za pośrednictwem Sklepu.
Identyfikator produktu – Ciąg cyfr 13-cyfrowych, pozwalający na identyfikacje produktu na potrzeby prowadzonej działalności.
Produkt – oferowany w ramach Sklepu przedmiot wirtualny , będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Właścicielem sklepu.
Pośrednik płatności – podmiot odpowiedzialny za koordynację przekazywania środków płatniczych, w ramach określonej metody płatności. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest T pay
Dostępne formy płatności:
Płatność online
Przelew bankowy
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
3. Postanowienia ogólne
Przedmiotem działalności Sklepu jest sprzedaż wirtualnych identyfikatorów produktu, prowadzona przez Internet.
Przeglądanie asortymentu Sklepu jak i składanie Zamówienia nie wymaga rejestracji od Konsumenta, w celu utworzenia konta.
Klient zgadza się na postanowienia Regulaminu składając Zamówienie w ramach Sklepu.
Zamówienia za pośrednictwem Sklepu można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, przez cały rok.
Rodzaje produktów oferowanych w ramach Sklepu to:
Cyfrowy Identyfikator produktu – oferowane produkty nie podchodzą z serwisu GS1 i nie są z nimi tożsame.
Produkty oferowane w Sklepie pochodzą z legalnego źródła, nie są zarejestrowane, są wolne, nie pochodzą z Gs1. Przed skorzystaniem z ofert sklepu Kupujący winien jest zapoznać się z obowiązującymi zasadami do użycia cyfrowych identyfikatorów.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności w razie jakichkolwiek problemów z użyciem z powodu niezapoznania się przez kupującego obowiązujących zasad dotyczące użycia na dowolnym marketplace.
Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych.
4. Zawieranie Umowy sprzedaży
Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Właścicielem sklepu następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie oraz opłaceniu Zamówienia za pomocą systemu płatności oferowanego przez Pośrednika płatności.
Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail zawierającej potwierdzenie Zamówienia, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Właścicielem sklepu, natomiast Zamówienie zostaje przyjęte do realizacji.
Wysyłka Produktu odbywa się w pełni automatycznie i jest darmowa. Wysyłka produktu następuje na podany adres e-mail, podany w formularzu zamówienia. Jeżeli jednak system jest w danej chwili niesprawny lub występują inne przeszkody uniemożliwiające automatyczną wysyłkę, Administrator jest zobowiązany do ręcznej wysyłki Produktu w czasie do 24h od daty otrzymania Zamówienia.
W przypadku niedotrzymania 24 godzinnego terminu wysyłki Produktu przez Administratora, Klient może negocjować z Administratorem formę rekompensaty za zwłokę lub też odstąpić od Umowy sprzedaży.
Właściciel sklepu oraz Administrator nie ponoszą odpowiedzialności za fakt niedostarczenia Produktu z powodu błędnie podanych danych do wysyłki produktu na e-mail.
4.1 Rękojma:
Kupujący może w ramach rękojmi żądać wymiany towaru, naprawy towaru, obniżenia ceny lub odstępstwa od umowy, o ile istnieje taka możliwość ze względu na charakter przedmiotu. Rękojmia nie obowiązuje w razie niezapoznania się przez kupującego obowiązujących zasad dot. użycia cyfrowego identyfikatora na portalu sprzedażowym.
Wniosek o reklamacje zostanie rozpatrzony w terminie 14 dni kalendarzowych.
5. Oświadczenia kupującego
Klient decydując się na zakup produktów w sklepie oświadcza, że:
a) Jest świadom tego, że kody identyfikacji produktowej dostępne na stronie nie są zatwierdzone oraz nie są produktem GS1
b) Został poinformowany. o tym, że kody dostępne w sklepie nie są dołączone do światowej bazy produktów GS1
c) Ma świadomość, że kody dostępne w sklepie są jedynie ciągiem cyfr, a nie pełnowartościowymi kodami podłączonymi do bazy produktów GS1.
6 Zwrot produktu
Zgodnie Art. 38 ust. 13 ustawy o prawach konsumenta przewiduje, że prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w sytuacji, w której dochodzi do dostarczenia treści cyfrowych, przy czym treści cyfrowe nie są zapisane na nośniku materialnym, a spełnienie świadczenia, czyli dostawa tych treści cyfrowych, rozpoczęła się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu odstąpienia od umowy. Zwrot zakupionych produktów w sklepie eanstore.pl: identyfikator produktu nie jest możliwy.
Jeżeli zakupiony produkt: identyfikator produktu nie działa lub zaistniały problemy z jego używania, klient/konsument może złożyć reklamacje. Reklamacja nie obowiązuje, gdy kupujący nie zapoznał się z wymogami lub wytycznymi na portalu sprzedażowym dot. użycia cyfrowego identyfikatora.
W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego
7. Przetwarzanie danych osobowych
Akceptując Regulamin Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych.
Administratorem danych osobowych Klientów, zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego, jest Właściciel sklepu. Dostęp do danych mają wyłącznie Właściciel sklepu jak i Administrator.
Dane osobowe Klientów zbierane są przez Właściciela sklepu za pośrednictwem Sklepu, w celach:
wykonania Umowy sprzedaży bądź innej usługi,
marketingu bezpośredniego,
obrony przed roszczeniami i dochodzeniem roszczeń – do czasu wygaśnięcia okresu roszczeń zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego,
prowadzenia procesu odstąpienia od Umowy sprzedaży i innych procesów reklamacyjnych.
Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania, usunięcia, przeniesienia, a także pouczenia Właściciela sklepu co do ograniczeń w ich przetwarzaniu.
Klient ma prawo wniesienia wszelkich skarg dotyczących procesu przetwarzania danych osobowych w Sklepie do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wymaganych w Formularzu zamówienia danych osobowych (takich jak np. adres e-mail) skutkuje brakiem możliwości zawarcia Umowy sprzedaży.
W sprawach związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych należy kontaktować się z Administratorem sklepu pod numerem telefonu lub adresem e-mail podanymi w §2 Regulaminu.
Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu mogą być także Pośrednicy płatności w przypadku kiedy Klient korzysta z elektronicznych metod płatności.
Akceptując regulamin klient wstępnie wyraża zgodę na otrzymywanie wiadomości e-mail zawierających aktualności, a także informacje handlowe, ze Sklepu. Klient jednak w dowolnym momencie może zrezygnować z subskrypcji wymienionych wyżej informacji.
8. Reklamacje
Reklamacje należy składać na adres e-mail Administratora kodyean.business@op.pl lub pocztą tradycyjną na adres korespondencyjny Administratora Sklepu.
Złożenie reklamacji do Administratora, wraz z dowodem zakupu oraz opisem zaistniałego problemu.
Rozpatrzenie reklamacji przez Sklep trwa do 14 dni roboczych. Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość, każde zgłoszenie wymaga dokładnego sprawdzenia.
Klient traci uprawnienia określone w § 7, jeżeli przed upływem 2 miesięcy od stwierdzenia niezgodności Produktu z Umową sprzedaży, nie zawiadomi Administratora o tym fakcie
9. Dane osobowe i pliki cookies
- Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klientów w celu realizacji zamówienia.
- Sprzedawca może przetwarzać dane osobowe Klientów również w innym celu niż realizacja zamówienia po uprzednim uzyskaniu stosownej zgody Klienta.
- Sprzedawca gwarantuje poufność wszelkich udostępnionych mu danych osobowych.
- Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
- Klientowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych osobowych, żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem przepisów prawa albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane.
- Sprzedawca wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Klienta (np. komputerze, tablecie, smartfonie). Cookies mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Sprzedawcy.
- Sprzedawca przechowuje pliki cookies na urządzeniu końcowym Klienta, a następnie uzyskuje dostęp do informacji w nich zawartych w celach statystycznych oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania strony internetowej Sklepu.
- Sprzedawca informuje Klientów, że istnieje możliwość takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która uniemożliwi przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym Klienta.
- Sprzedawca wskazuje, że pliki cookies mogą być przez Klienta usunięte po ich zapisaniu przez Sprzedawcę, poprzez odpowiednie funkcje przeglądarki internetowej, programy służące w tym celu lub skorzystanie z odpowiednich narzędzi dostępnych w ramach systemu operacyjnego, z którego korzysta Klient.
- Sprzedawca informuje, że dostępna jest polityka prywatności i plików cookies.
- Administratorem twoich danych osobowych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych jest Niezarejestrowana działalność gospodarcza ,reprezentowana przez Kacper Kołodziej.
- Cele, podstawy prawne oraz okres przetwarzania danych osobowych
wskazane są odrębnie w stosunku do każdego celu przetwarzania danych (patrz: opis poszczególnych celów przetwarzania danych osobowych poniżej).
- Uprawnienia.
RODO przyznaje Ci następujące potencjalne uprawnienia związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
- 1) prawo dostępu do danych osobowych,
- 2) prawo do sprostowania danych osobowych,
- 3) prawo do usunięcia danych osobowych,
- 4) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- 5) prawo do wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
- 6) prawo do przenoszenia danych,
- 7) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
- 8) prawo do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli takową zgodę wyraziłeś.
Zasady związane z realizacją wskazanych uprawnień zostały opisane szczegółowo w art. 16 – 21 RODO. Zachęcamy do zapoznania się z tymi przepisami. Ze swojej strony uważamy za potrzebne wyjaśnić Ci, że wskazane powyżej uprawnienia nie są bezwzględne i nie będą przysługiwać Ci w stosunku do wszystkich czynności przetwarzania Twoich danych osobowych. Dla Twojej wygody dołożyliśmy starań, by w ramach opisu poszczególnych operacji przetwarzania danych osobowych wskazać na przysługujące Ci w ramach tych operacji uprawnienia.
Podkreślamy, że jedno z uprawnień wskazanych powyżej przysługuje Ci zawsze – jeżeli uznasz, że przy przetwarzaniu Twoich danych osobowych dopuściliśmy się naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, masz możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).
Zawsze możesz również zwrócić się do nas z żądaniem udostępnienia Ci informacji o tym, jakie dane na Twój temat posiadamy oraz w jakich celach je przetwarzamy. Wystarczy, że wyślesz wiadomość na adres e-mail: kodyean.business@op.pl
Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, by interesujące Cię informacje zostały wyczerpująco przedstawione w niniejszej polityce prywatności. Podany powyżej adres e-mail możesz wykorzystać również w razie jakichkolwiek pytań związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
- Bezpieczeństwo.
Gwarantujemy Ci poufność wszelkich przekazanych nam danych osobowych. Zapewniamy podjęcie wszelkich środków bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych wymaganych przez przepisy o ochronie danych osobowych. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
- Odbiorcy danych.Twoje dane mogą być przetwarzane przez naszych podwykonawców, czyli podmiotów, z których usług korzystamy przy przetwarzaniu danych oraz świadczeniu na Twoją rzecz usług czy realizacji zamówień w sklepie internetowym.
- https://eanstore.pl– w celu przechowywania danych osobowych na serwerze,
Wszystkie podmioty, którym powierzamy przetwarzanie danych osobowych gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa.
Cele i czynności przetwarzania
- Konto użytkownika. Zakładając konto użytkownika, musisz podać dane niezbędne do założenia konta, takie jak adres e-mail, imię i nazwisko, dane adresowe, numer telefonu. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do założenia konta. W ramach edycji danych konta możesz podać swoje dalej idące dane.
Dane przekazane nam w związku z założeniem konta, przetwarzane są w celu założenia i utrzymywania konta na podstawie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zawieranej poprzez rejestrację konta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
Dane zawarte w koncie będą przetwarzane przez czas funkcjonowania konta. Gdy zdecydujesz się usunąć konto, usuniemy również dane w nim zawarte. Pamiętaj jednak, że usunięcie konto nie prowadzi do usunięcia informacji o zamówieniach złożonych przez Ciebie z wykorzystaniem konta.
W każdej chwili masz możliwości sprostowania danych zawartych w koncie. W każdej chwili możesz również podjąć decyzję o usunięciu konta. Przysługuje Ci również prawo do przenoszenia danych, o którym mowa w art. 20 RODO.
Zamówienia. Składając zamówienie, musisz podać dane niezbędne do realizacji zamówienia, takie jak imię i nazwisko, adres rozliczeniowy, adres e-mail, numer telefonu. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do złożenia zamówienia.
Dane przekazane nam w związku z zamówieniem, przetwarzane są w celu realizacji zamówienia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), wystawienia faktury (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), uwzględnienia faktury w naszej dokumentacji księgowej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz w celach archiwalnych i statystycznych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Dane o zamówieniach będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji zamówienia, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Ponadto, po upływie tego terminu, dane nadal mogą być przez nas przetwarzane w celach statystycznych. Pamiętaj również, że mamy obowiązek przechowywać faktury z Twoimi danymi osobowymi przez okres 5 lat od końca roku podatkowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
W przypadku danych o zamówieniach nie masz możliwości sprostowania tych danych po realizacji zamówienia. Nie można również sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Podobnie, nie można sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych zawartych w fakturach. Po upływie terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy możesz sprzeciwić się przetwarzaniu przez nas Twoich danych w celach statystycznych, jak również domagać się usunięcia Twoich danych z naszej bazy.
W stosunku do danych o zamówieniach przysługuje Ci również prawo do przenoszenia danych, o którym mowa w art. 20 RODO.
- Reklamacje i odstąpienie od umowy. Jeżeli składasz reklamację lub odstępujesz od umowy, to przekazujesz nam dane osobowe zawarte w treści reklamacji lub oświadczeniu o odstąpieniu od umowy, które obejmuję imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail, numer rachunku bankowego. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne, by złożyć reklamację lub odstąpić od umowy.
Dane przekazane nam w związku ze złożeniem reklamacji lub odstąpieniem od umowy wykorzystywane są w celu realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia od umowy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
Dane będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury odstąpienia. Reklamacje oraz oświadczenia o odstąpieniu od umowy mogą być ponadto archiwizowane w celach statystycznych.
W przypadku danych zawartych w reklamacjach oraz oświadczeniach o odstąpieniu od umowy nie masz możliwości sprostowania tych danych. Nie możesz również sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Po upływie terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy możesz jednak sprzeciwić się przetwarzaniu przez nas Twoich danych w celach statystycznych, jak również domagać się usunięcia Twoich danych z naszej bazy.
10. Postanowienia końcowe
Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
Właściciel sklepu zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności oraz dostawy – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
Regulamin wchodzi w życie z dniem roku.